RSS

Γιόγκα και Πλατωνική Αρετή

18 Ιον.

Indra - ΖευςΓιόγκα = Η μεθοδολογία της ένωσης,
του ανθρώπου με τον εαυτό του, και στην πορεία
του Ανθρώπου με το Παν.
Κάμα Μάνας (Νους επιθυμιών) φορέας συνείδησης.
Συνείδηση, ο Φορέας των Αρετών.
Βούληση
, η στροφή του ανθρώπου προς την οδό της Αρετής.
(Προσωπικότητα
επιθυμία / βούληση)

Ένας πολύ ενδιαφέρον συσχετισμός ξεπρόβαλε όταν πριν χρόνια δοκίμασα να αντιστοιχίσω τα είδη γιόγκα με τις 4 -κατά Πλάτων- ιδιότητες της Αρετής. Με μπλε γράμματα η ελληνική αντιστοίχηση.

Χάτχα ή Χάθα Γιόγκα, Βάση, Πόρτα εισόδου. Περιέχει τα 4 πρώτα στάδια (προκαταρκτικά):

α) Γιάμα: Τεχνικές μέθοδοι εξωτερικής κάθαρσης (εγκράτεια, αποχή, απαγορεύσεις, σωστή διατροφή, σωματικές καθάρσεις και εξαγνισμός.
β) Νιγιάμα: Τεχνικές μέθοδοι εσωτερικής κάθαρσης (κανόνες ορθής συμπεριφοράς, εσωτερικός εξαγνισμός και αγνότητα προθέσεων).
γ) Πραναγιάμα: Τεχνικές μέθοδοι ελέγχου της αναπνοής και της βιοενεργειακής δύναμης.
δ) Ασάνα: Τεχνικές μέθοδοι ελέγχου του φυσικού σώματος που αποσκοπούν στην εναρμόνιση της:
1)Ηλιακής ενέργειας (Χα), και της
2)Σεληνιακής ενέργειας (Θα),
που ευθύνονται για την ανθρώπινη υγεία και την ισορροπία του νευρικού συστήματος.

Κάρμα Γιόγκα, Σωφροσύνη, ρύθμιση του αισθησιακού.

ε) Πρατυαχάρα: Παραμέρισμα ή κατασίγαση των αισθήσεων. Αποσκοπεί στην αποσύνδεση της συνείδησης από τα ερεθίσματα του έξω κόσμου, κλείνοντας τις πόρτες των αισθήσεων. Εισαγωγικό στάδιο για την τέλεια συγκέντρωση.

Βακθι Γιόγκα, Ανδρεία, Αφοσίωση σε ένα ανώτερο σκοπό. Σφυρηλάτηση του συναισθηματικού μέρους της ψυχής. Αστρικό.

στ) Νταράνα: Ορθή συγκέντρωση εξωτερικά (αντικείμενο) και εσωτερικά (ιδέα). Όταν ο Νους σταθεροποιείται σε μόνο μία ιδέα χωρίς να αποσπάται η προσοχή από εξωτερικά ή εσωτερικά ερεθίσματα, ο μαθητής έχει πετύχει τη Γνώση των όντων.

Γνάνι Γιόγκα. Φρόνηση, Γνώση, Συνείδηση.

ζ) Ντυάνα: Διαλογισμός πάνω σε μία πνευματική Ιδέα και ταύτιση με αυτήν, το υποκείμενο ενώνεται και γίνεται ένα με το αντικείμενο του διαλογισμού του. Τότε η συνείδηση ταυτίζεται με το Παν χάνοντας την αίσθηση της ύπαρξης σαν ατομική διαίρεση.

Ράτζα Γιόγκα, Δικαιοσύνη, εναρμόνιση των τριών μερών της ψυχής (Σώμα, Ψυχή, Νους)

η)Σαμάντι: Η ανθρώπινη συνείδηση απλώνεται πέρα από το Παν-Τίποτα και το Άπειρο-Μηδέν. Είναι η υπέρβαση του Ανθρώπινου επιπέδου Εξέλιξης.

Ο Πλάτωνας λέει ότι, χρειάζεται σκληρή και μακροχρόνια εκπαίδευση μέσα από τη Μουσική (τις επιστήμες και τις Τέχνες των 9 Μουσών) και τη Γυμναστική για να μπορέσει ο άνθρωπος να αποκτήσει ολοκληρωτικά τις Αρετές.

Όπου Γυμναστική = Την φυσική αγωγή αλλά και κάθε σύστημα ψυχοσωματικής αγωγής όπως τεχνικές συγκέντρωσης, τεχνικές αναπνοής κ.λ.π..

Όπου Μουσική = Οι επιστήμες και οι Τέχνες των 9 Μουσών, κόρες της Μνημοσύνης που μας κάνει να θυμόμαστε και δεν αφήνει να πέσουν στη λήθη οι Γνώσεις. Που μας κάνει να θυμόμαστε την Αλήθεια!

Οι 9 Μούσες είναι: Μελπομένη της Τραγωδίας, Θάλεια της Κωμωδίας, Ευτέρπη της Μουσικής, Τερψιχόρης του Χορού, Ερατώ της Ερωτικής Ποίησης, Καλλιόπη της Επικής, Πολύμνια της Λυρικής, Κλειώ της Ιστορίας, Ουρανία της Αστρονομίας

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση υπό την προϋπόθεση αναφοράς στην παρούσα πηγή

—————————-

Αποτελεί ένα από τα πιο αξιοσημείωτα και μυστηριώδη φαινόμενα της παγκόσμιας πνευματικής ιστορίας το γεγονός ότι γύρω στο 500 π.Χ. σε τρια απομακρυσμένα μεταξύ τους σημεία του κόσμου, στην Ελλάδα, την Ινδία και την Κίνα, εμφανίζονται για πρώτη φορά στοχαστές ανεξάρτητοι ο ένας από τον άλλο, τους οποίους ονομάζουμε φιλοσόφους. Όλοι τους προσπαθούν με συγγενικούς τρόπους να ξεπεράσουν τα δεδομένα των αισθήσεων με την προσωπική σκέψη τους και να γνωρίσουν την πραγματική ουσία του κόσμου. […]
-Στην αρχή της κινεζικής φιλοσοφίας επικρατεί το πρακτικό ενδιαφέρον: «πώς δηλαδή θα μπορέσει κάποιος να βοηθήσει τους ανθρώπους κατά τον καλύτερο τρόπο, ώστε να ζήσουν με ομόνοια και καλή τάξη».
-Στην αρχή της ινδικής φιλοσοφίας προβάλλεται ο προβληματισμός για το αίνιγμα της ζωής και της ψυχής∙
-στην αρχή της ελληνικής γεννιέται το ερώτημα για την ουσία του κόσμου και της φύσης.

Πηγή

Advertisements
 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: