RSS

Άκου ανθρωπάκο (7)

Βίλχελμ Ράιχ, Άκου Ανθρωπάκο, εκδ. Ιάμβλιχος, Αθήνα 1999 […]Ακόμα και σήμερα, ο μοναχικός αετός δεν απαρνήθηκε τη μεγάλη τούτη ελπίδα. Εξακολουθεί να κλωσσά κοτοπουλάκια….

Όμως εσύ, ανθρωπάκο, δε θέλεις να γίνεις αετός. Γι’ αυτό και σε καταβροχθίζουν οι γύπες. Τους αετούς τους φοβάσαι. Γι’ αυτό ζεις κοπαδιαστά και κοπαδιαστά σε καταβροχθίζουν. Read the rest of this entry »

Advertisements
 

Tags: , , , , , , , , , ,

Ανατολικός και Ελληνικός διαλογισμός

Indra - Ζευς Αποτελεί ένα από τα πιο αξιοσημείωτα και μυστηριώδη φαινόμενα της παγκόσμιας πνευματικής ιστορίας το γεγονός ότι γύρω στο 500 π.Χ. σε τρία απομακρυσμένα μεταξύ τους σημεία του κόσμου, στην Ελλάδα, την Ινδία και την Κίνα, εμφανίζονται για πρώτη φορά στοχαστές ανεξάρτητοι ο ένας από τον άλλο, τους οποίους ονομάζουμε φιλοσόφους. Όλοι τους προσπαθούν με συγγενικούς τρόπους να ξεπεράσουν τα δεδομένα των αισθήσεων με την προσωπική σκέψη τους και να γνωρίσουν την πραγματική ουσία του κόσμου.
-Ως αρχή της κινεζικής φιλοσοφίας προβάλλει το πρακτικό ενδιαφέρον: «πώς θα μπορέσει κάποιος να βοηθήσει τους ανθρώπους κατά τον καλύτερο τρόπο, ώστε να ζήσουν με ομόνοια και καλή τάξη».
-Ως αρχή της ινδικής φιλοσοφίας προβάλλει ο προβληματισμός για το αίνιγμα της ζωής και της ψυχής∙
-Ως αρχή της ελληνικής φιλοσοφίας γεννιέται η απορία για την ουσία του κόσμου και της φύσης. Read the rest of this entry »

 

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Δεν ανήκουμε στη Δύση.. (1/3)

Ψώνια και Άστεγος …μα ούτε και στην Ανατολή

1. Στα πλαίσια του σημερινού πολιτισμού
2. Το μεσογειακό πολιτισμικό πλαίσιο (έρχεται σύντομα)
3. Το πολιτισμικό πλαίσιο του ‘μέτρου’ (έρχεται)

1. Στα πλαίσια του σημερινού πολιτισμού

Νεωτερικό και μετανεωτερικό υποκείμενο

 Ο δυτικός τρόπος ζωής δεν πιστεύει στην «παράδοση», αντιπροσωπεύει απλώς τη νεώτερη απ’ όλες τις παραδόσεις. Η ανάδειξη των δικών της προτύπων σε κυρίαρχα, σημαίνει ότι έχει υποτάξει τις παλιότερες παραδόσεις, άλλες κατόρθωσε να τις καταστρέψει, ενώ τις πιο μεγάλες απλώς τις ενσωμάτωσε. Και το πέτυχε αυτό χάρις στη φαινομενική οικουμενικότητα των προτύπων της που έχουν παγκόσμια επιρροή επειδή αντιπροσωπεύουν το ιδανικό (τα υλικά αγαθά, η αστικοποιημένη ζωή της αφθονίας, ο καταναλωτισμός. Ο «υλιστικός ευδαιμονισμός»). Read the rest of this entry »

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Κοινόν, Ανδρεία και Συγκρητισμός

Χάρτης Μινωικής Κρήτης Πολλοί αρχαίοι συγγραφείς έχουν ασχοληθεί με την Κρήτη και εκφράζουν το θαυμασμό τους κυρίως για τη νομοθεσία, την καθημερινή ζωή και τα έθιμά της. Ο Πλούταρχος στο “Ηθικά” Περί φιλαδελφίας, σχολιάζει και ταυτόχρονα εξηγεί:
ως εκ τούτου ἐκεῖνο που πρέπει να μνημονευθεί ως προς τις αδελφικές διαφορές, και κρατήστε το, με τους φίλους των να μιλάτε και τότε μάλιστα να τους προσεγγίζετε· να αποφεύγετε δε τους εχθρούς των και να μην τους αποδέχεσθε, μιμούμενοι τουλάχιστον αυτό των Κρητών, οι οποίοι συχνά εναντιώνονται μεταξύ τους και πολεμούν, από εξωτερικό εχθρό (όμως) όταν απειλούνται χωρίζουν και συνενώνονται· και αυτό είναι το αποκαλούμενο απ’ αυτούς ‘συγκρητισμός‘.’
Read the rest of this entry »

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

Μελετήστε Ελληνικά εάν μπορείτε!

Μελετήστε Ελληνικά εάν μπορείτε! Enea Piccolomini “Οι αρχαίοι αποφάσισαν ότι η ανάγνωση θα πρέπει να αρχίζει με τον Όμηρο και τον Βιργίλιο, αν και αυτό απαιτεί ώριμη κριτική αίσθηση για να γίνουν κατανοητές οι αρετές τους. Αλλά υπάρχει αρκετός χρόνος για να διαμορφωθεί αυτό, και αυτοί οι συγγραφείς δεν πρέπει να διαβάζονται μόνο μία φορά. Εν τω μεταξύ, το νεανικό πνεύμα θα ενισχυθεί από τα μεγαλειώδη χαρακτηριστικά του ηρωικού τραγουδιού και το μέγεθος του θέματος θα άγει το πνεύμα του και θα γεμίσει με τις πιο ευγενείς έννοιες. Ακόμη και ο Αυγουστίνος το εγκρίνει στο πρώτο βιβλίο του έργου του Η Πολιτεία του Θεού. Ωστόσο, δεν βλέπω πώς να μάθεις ελληνικά όταν δεν υπάρχει δάσκαλος γι ‘αυτό. Ωστόσο, θα έλεγα ότι πρέπει να τα μάθετε, αν μπορείτε. Πράγματι, η ελληνική λογοτεχνία θα συμβάλλει, όχι με ευκαταφρόνητο τρόπο, στην καλύτερη διοίκηση της Ουγγαρίας, όπου υπάρχουν πολλοί Έλληνες και ακόμη θα φωτίσει σημαντικά τους Λατίνους. Read the rest of this entry »

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

Κατάφατσα

Roger Waters - Pink Floyd Επιλεγμένα κομμάτια από το In the flesh – Roger Waters

Όταν μεγαλώσαμε και πήγαμε σχολείο, υπήρχαν κάποιοι καθηγητές που πλήγωναν τα παιδιά με όποιο τρόπο μπορούσαν. Με το να εκτοξεύουν το χλευασμό τους σε κάθε τι που κάναμε αποκάλυπταν κάθε αδυναμία τους, όσο καλά κρυμμένη κι αν ήταν.. από τα παιδιά !
Αλλά στην πόλη ήταν γνωστό πως όταν πήγαιναν σπίτι το βράδυ, οι χοντρές και ψυχοπαθείς γυναίκες τους θα ξυλοφόρτωναν κάθε πόντο της ύπαρξης τους !
Δεν χρειαζόμαστε πλύση εγκεφάλου ! Όχι σκοτεινό σαρκασμό μέσ’ στη τάξη ! Δάσκαλε, άφησε ήσυχα τα παιδιά. Στην τελική, δεν είσαι παρά άλλο ένα τούβλο μέσ’ τον τοίχο !
Read the rest of this entry »

 

Tags: , , ,

Υπολογιστική βιολογία και Οξυρρύγχειοι πάπυροι

Πρόγραμμα Ancient-lives πρότυπο άρθρο
Από το σύνολο των 500.000 και πλέον θραυσμάτων παπύρων με αρχαιοελληνικά κείμενα που ανακτήθηκαν από το αιγυπτιακό χωριό της Οξυρρύγχου, τα τελευταία 100 χρόνια μόνο το 10% έχει υποστεί επεξεργασία. Δεν γνωρίζουμε τι νέα αρχαία κείμενα θα μπορούσαν να προκύψουν και τι μπορεί να αντληθεί από αυτά, αλλά χρησιμοποιώντας τις τρέχουσες μεθόδους ανάκτησης αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει περισσότερα από 1000 χρόνια. Read the rest of this entry »

 

Tags: , , , , , ,

 
%d bloggers like this: