RSS

Να έχεις ή να είσαι;

Να είσαι ή να έχεις[..]Το είμαι στις ινδοευρωπαϊκές γλώσσες εκφράζεται με τη ρίζα es, που σημαίνει υπάρχω, υφίσταμαι μέσα στην πραγματικότητα. Η ύπαρξη και η πραγματικότητα προσδιορίζονται σαν κάτι το «αυθεντικό, το μόνιμο, το αληθινό». (Στα σανσκριτικά έχουμε το sant, που δηλώνει το «υπαρκτό», το «πραγματικά καλό», «το αληθινό».) Το είμαι σημαίνει ετυμολογικά κάτι περισσότερο από μια δήλωση ταυτότητας ανάμεσα στο υποκείμενο και το κατηγορούμενο. Σημαίνει κάτι περισσότερο από ένα περιγραφικό όρο ενός φαινομένου. Δηλώνει την πραγματικότητα της ύπαρξης αυτού (ανθρώπου ή πράγματος) που είναι. Δηλώνει την αλήθεια και την αυθεντικότητά του/της/του. Όταν λέμε ότι κάποιος ή κάτι είναι, αναφερόμαστε στην ουσία του ανθρώπου ή του πράγματος και όχι στην εμφάνισή του/της/του. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Δημογραφικές Εξελίξεις

World_population_(UN)Ο Αριστοτέλης αναλύοντας την αδυναμία των Σπαρτιατών να αποκρούσουν τους Θηβαίους, λόγω της ολιγανθρωπίας, στην οποία τους ειχε οδηγήσει το σύστημα διακυβερνήσεώς τους, ειχε καταλήξει στο συμπέρασμα: «Ούτος εστιν πόλεως όρος άριστος, η μεγάλη του πλήθους υπερβολή». Εξαιτίας του μεγάλου δημογραφικού προβλήματος όσοι απολάμβαναν της σπαρτιατικής εκπαίδευσης αποκτούσαν και πολιτικά δικαιώματα. Ο Πολύβιος ο μεγαλοπολίτης παρουσιάζοντας την εικόνα της Ελλάδος το 165 π.Χ. έγραψε: «Έφθασε ο καιρός σήμερα στην Ελλάδα να υπάρχει αρνησιπαιδία και ολιγανθρωπία, εξαιτιας της οποίας οι πόλεις ερημώθηκαν και σημειώθηκε πλήρης ελλειψη παραγωγής, αν και δεν συνέβησαν πόλεμοι ή επιδημίες, επειδή οι άνθρωποι εξετράπησαν στον εγωισμό και τη φιλοχρηματια ακόμη και σε τεμπελιά, έτσι ώστε να μη θέλουν να παντρευτούν, ούτε να κάνουν παιδιά, ούτε να ανατρέφουν, αλλά να αποκτούν το πολύ ένα ή δύο, ώστε να τα αφήσουν πλούσια κληρονομιά και να μη ξοδεύουν για την ανατροφή τους, γι’ αυτο το λόγο το κακό μεγαλώνει.» Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Τα δύο βασικά κοινωνικά δίκτυα – social networks

Αστισμός - ΚοινοτισμόςΗ κριτική στον κοινοτισμό μπορεί να διαχωρίσει κάτι που αξίζει να συγκρατηθεί : ένα αρετολογικό στοιχείο πολύτιμο για τον σύγχρονο ηθικό στοχασμό, αποσπασμένο από την αριστοτελική προέλευσή του. Ο κοινοτισμός προσφέρει αρετολογικά στοιχεία απαραίτητα για την ανανέωση του δημοκρατικού ιδεώδους και των σύγχρονων αστικών κοινωνιών. Η δεοντοκρατική θεώρηση περί δικαιοσύνης δεν μπορεί παρά να διαπλεχθεί με ορισμένη αρεταϊκή παράμετρο γύρω από μια γενική ιδέα κοινού καλού της πολιτικής κοινότητας, είτε σε εθνικό είτε και σε κοσμοπολιτικό επίπεδο. Παρόμοια νύξη κάνει και ο Καντ : η εξωτερική χρήση της ελευθερίας μας δέον να γίνεται έντιμα, αλλά και σκόπιμα για το καλό του κόσμου (στο κείμενό του «Τι σημαίνει: προσανατολίζομαι στην πράξη).  Ηθική και πολιτική Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Μαρτίου 24, 2016 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Ηθική και πολιτική

what  – Στις επιστήμες του ανθρώπου, σε αντίθεση προς την κριτική φιλοσοφία, ο φορμαλισμός και ο σχετικισμός κατ’ ουσίαν αποκλείουν αντινομίες και αμφισημίες, αδυνατούν να αναδείξουν τις πρακτικές αρχές και τις αξίες ως πρόβλημα, πόσο μάλλον να τις θεμελιώσουν κιόλας, σε έναν κόσμο υπό συνθήκες κανονιστικής αβεβαιότητας. Προσφιλές πεδίο επιχειρηματολογίας, και ισχυρό πλεονέκτημα του σοφιστή ο οποίος αρκείται στο να εκμεταλλεύεται την αναπότρεπτη σημασιολογική αοριστία των εννοιών και τις αναμενόμενες διχογνωμίες των επιχειρηματολογούντων περί του πρακτέου, προκειμένου ο διάλογος να απολήξει σε έκβαση συμφέρουσα για την πλευρά του. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Η ευτυχία τότε και τώρα..

..και η θέση του ανθρώπου στην κοινωνική θεώρηση

[1Το αγόρι πάνω στο βόδι]. Τρείς προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα
[2]. –
Η Οικονομική Κρίση
[3]. –Η Κρίση του περιβάλλοντος
[4]. –Η Φιλοσοφική Πρόκληση
[5]. Η ευτυχία τότε και τώρα
[6]. Οικονομική θεωρία και ευτυχία …
[7]. «Νέες» αντιλήψεις για την ευτυχία
[8]. Η Φιλοσοφία του Επίκουρου
[9]. Η θεωρία του Μάσλο για τις ανθρώπινες ανάγκες
[10]. Τι μπορούμε να κάνομε τώρα για να σώσουμε τον άνθρωπο με (και από) την επιστήμη

Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Το τέλος της ελληνικής νεωτερικότητας;

Σουρέ[..] Δύο ήταν τα νεωτερικά κινήματα που στον αιώνα μας προσπάθησαν, σε ανελέητη σύγκρουση μεταξύ τους, να λύσουν τα προβλήματα του Ελληνισμού, χρησιμοποιώντας νεωτερικές συνταγές και λύσεις. Το ένα ήταν ο εθνοφυλετικός ευσεβισμός που αντιστοιχούσε σε μια εκτεταμένη προσαρμογή της παραδοσιακής ορθόδοξης θρησκευτικότητας στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Το άλλο ήταν ο διεθνιστικός κομμουνισμός -κρατιστική μετάλλαξη του νεοελληνικού πολιτειακού κοινοτισμού και συγχρόνως «εσχατολογική αίρεση της Ορθοδοξίας». Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Η Ελληνική, ως ζώσα Γλώσσα

..Προετοίμασε το τρόπο για την πολιτική αναγέννηση μιας φυλής.

Πανεπιστήμιο Αθηνών 1839Πρώτυπη μετάφραση Το γεγονός ότι το σύνολο του Αθηναϊκού δήμου όχι μόνο παρακολουθούσε με απόλυτη άνεση τα δράματα και τα τραγούδια των ποιητών τους και τις δημηγορίες των ρητόρων τους, αλλά και το ότι σπεύδανε να αξιοποιήσουν κάθε λεπτομέρεια και να εντοπίσουν κάθε ατέλεια μέσα τους – αυτό το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ένα μόνο μεμονωμένο παράδειγμα για την ύπαρξη μιας πνευματικής αριστοκρατίας απαράμιλλης στην αρχαία Ελλάδα την ίδια και ασύγκριτη με οποιαδήποτε άλλη εποχή ή χώρα.

Αντιθέτως, έχουμε κάθε απόδειξη ότι στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν όχι μόνο μία καθομιλουμένη, μια ποικιλία τοπικών ιδιωμάτων και διαλέκτων, αλλά επίσης πλήρη συστήματα διαλέκτων, ειδικά σε ορισμένα μέρη του ελληνικού κόσμου, οι οποίες δεν έχουν όλες διατηρηθεί στη κλασική λογοτεχνία. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Αυγούστου 31, 2015 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Πικρές αλήθειες μέσα από σκίτσα που προβληματίζουν!

Ευχαριστώ για την ενημέρωση

Εικόνες από τη Σύγχρονη Φυσική Μητροπολιτική Ζωή, θα τις αποκαλούσα εγώ

Ο Steve Cutts  επέλεξε μεταξύ της θέσης του ως υπάλληλος των McDonald’s και των καλών τεχνών… τις καλές τέχνες! Η απόφασή του να ακολουθήσει το όνειρό του κόντρα σε κοινωνικές συμβάσεις κι ένα αβέβαιο μέλλον, του βγήκε σε κάτι παραπάνω από καλό αφού σήμερα είναι ένας από τους καλύτερους εικονογράφους στον κόσμο!
O Λονδρέζος καλλιτέχνης, μέσα από τα έργα του κριτικάρει τον σύγχρονο τρόπο ζωής λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Η παραφροσύνη της ανθρωπότητας  είναι μια ατέλειωτη πισίνα έμπνευσης…»

Δείτε κάποια από τα συγκλονιστικά σκίτσα του : Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Αυγούστου 22, 2015 in Γενική Γνώση, Θυμικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

USA 1821 –

Ινδιάνος Αρχηγός  Μικρά επιλεγμένα αποσπάσματα των όσων συνέθεταν την καθημερινότητα της νεο-ανεγειρόμενης ‘Νέας Γης’ πάνω στα αποκαΐδια του φυσικού πολιτισμού των αρχαίων Ινδιάνικων φυλών. Από συλλογή Ιστορικού Αρχείου Τύπου. Το άρθρο αυτό είναι ‘ζωντανό’, δηλαδή, σταδιακά με χρονολογική σειρά θα προστίθενται νέα αποσπάσματα εφημερίδων από το 1821 και μετά. Γιαυτό, όσοι ενδιαφέρεστε, γραφτείτε στον ιστότοπο για να ενημερώνεστε ή βάλτε τη σελίδα αυτή στα αγαπημένα σας και ελέγχετε κατά περιόδους. -πρότυπες μεταφράσεις-

Western Sun & General Advertiser, Volume 12, Number 14, 5 May 1821
– Προκύπτει σύμφωνα με την απογραφή που έγινε στη πόλη και τα προάστια της Νέα Ορλεάνη για το 1820, ότι ο συνολικός πληθυσμός των Λευκών  είναι 13.604, Έγχρωμοι 13.592, γενικό σύνολο λευκοί και έγχρωμοι, 27.196. Η παραπάνω δήλωση αγκαλιάζει την ενσωματωμένη πόλη και τα πρώην προάστιά της. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Αυγούστου 14, 2015 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , ,

Ξεχασμένα αρχεία…

Έλλην ΜουσικόςΣτις ‘καουμπόικες’ τότε ΗΠΑ, τα νέα από όλο τον υπόλοιπο κόσμο φτάνουν με τα πλοία που δένουν στα αμερικάνικα λιμάνια. Μαζί με τα εμπορεύματα και το ταχυδρομείο έρχονται και εφημερίδες, τις οποίες παίρνουν συντάκτες τοπικού τύπου, και με υλικό κάμποσων ημερών στα χέρια τους, επιλέγουν να τυπώσουν, εκείνα που κρίνουν σημαντικά.
Το ενδιαφέρον στο άρθρο που διαβάζεις επικεντρώνεται στις ειδήσεις -που κατέγραψαν εκείνες οι πιο αποστασιοποιημένες εφημερίδες- πουι σχετίζονται με τους αγώνες της ελληνικής επανάστασης του ’21 και τον οικουμενικό ελληνισμό εκείνης της εποχής, δυνατότητα που παρέχει η ψηφιακή συλλογή Ιστορικού Αρχείου Τύπου της  Ιντιάνα. Εδώ λοιπόν θα αναρτούνται με χρονολογική σειρά τα σχετικά αποσπάσματα των εφημερίδων, οπότε, το άρθρο αυτό είναι ‘ζωντανό’, δηλαδή, σταδιακά θα προστίθενται οι μεταφράσεις και όχι νέο άρθρο κάθε φορά. Κι  εδώ -μιας και μπήκα στη διαδικασία- θα ρίχνω μικρά επιλεγμένα αποσπάσματα των όσων συνέθεταν την καθημερινότητα της νεο-ανεγειρόμενης ‘Νέας Γης’, πάνω στα αποκαΐδια του φυσικού πολιτισμού των αρχαίων Ινδιάνικων φυλών. Γιαυτό, όσοι ενδιαφέρεστε, γραφτείτε στον ιστότοπο για να ενημερώνεστε ή βάλτε τη σελίδα αυτή στα αγαπημένα σας και ελέγχετε κατά περιόδους. -πρότυπες μεταφράσεις-
Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Αυγούστου 7, 2015 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , ,

Νέα Οικονομία

ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

Νέο Δημόσιο Μανατζμεντ

[..] το κράτος πρόνοιας, ήδη με τις «θεωρίες της ακυβερνησίας» των δεκαετιών 1960 και 1970 και εντατικά στη δεκαετία του 1980 και μετά, ενοχοποιήθηκε ότι προκαλούσε πλεονάσματα κοινωνικών αξιώσεων και πολιτικών αιτημάτων και άρα «πλεονάσματα δημοκρατίας», τα οποία εγκαλούσαν σε αλλαγή των ταξικών συσχετισμών υπέρ των ελίτ εξουσίας.
[..]Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 και μετά, αφετηρία της «καλής διακυβέρνησης» αποτέλεσαν τα μακροοικονομικά προγράμματα παρέμβασης του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας αρχικά για την «ανάπτυξη» ή «ανοικοδόμηση» χωρών της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής μέσω του δανεισμού.

Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Η Ελλάδα θα αλλάξει την Ευρώπη, ό,τι κι αν γίνει

Ελλάδα-ΕΕ-πρότυπη μετάφραση-
Περίληψη
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα απέχει πολύ από το να τελειώσει, και όπως εξελίσσεται θα έχει πολιτικές και οικονομικές συνέπειες σε ολόκληρη την Ευρώπη. […] Και ενώ μια αθέτηση πληρωμών και ένα «Grexit» θα επηρέαζε τις παγκόσμιες αγορές και την ευρωπαϊκή πολιτική με τον πλέον δραστικό τρόπο, οι παρατεταμένες διαπραγματεύσεις από μόνες τους επίσης θα διαβρώσουν την αυτοπεποίθηση (εμπιστοσύνη) ως προς τη βιωσιμότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , ,

Κεφαλαιοκρατισμός – προτεσταντισμός – προτεσταντική ηθική

Θρησκεία και χρήμα [..]Το νέο στοιχείο στη σύγχρονη κοινωνία ήταν πως οι άνθρωποι έφτασαν να ωθούνται προς την εργασία όχι τόσο από εξωτερική πίεση όσο από εσωτερικό καταναγκασμό. Αναμφίβολα ο καπιταλισμός δεν ήταν δυνατόν να αναπτυχθεί χωρίς αυτή τη διοχέτευση του μεγαλύτερου μέρους της ενεργητικότητας του ανθρώπου προς την κατεύθυνση της εργασίας.

Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Χρονολόγιο ελληνικής εξωτερικής πολιτικής 1830-1922

ΠΑΡΕΛΑΣΗ4 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΘΡΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1830-1833)
3 Φεβ 1830 } Πρωτόκολλο Λονδίνου που κατοχυρώνει την ανεξαρτησία της Ελλάδας.
24 Απρ 1830 } Η Πύλη αποδέχεται το πρωτόκολλο για την ανεξαρτησία της Ελλάδας.
Πλεονέκτημα : Το νέο πρωτόκολλο 3 Φεβ 1830 σε σχέση με το προηγούμενο της 22ης Μαρ 1829 σημείωσε πρόοδο στον ορισμό του ελληνικού κράτους ως ανεξάρτητου και όχι ως φόρου υποτελούς στο σουλτάνο. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Νους, νόηση και νοητική λειτουργία

Νόηση Στο ερώτημα «τι είναι νους;» δεν μπορούμε να απαντήσουμε εύκολα χωρίς να υπονοήσουμε συγκεκριμένες θεωρητικές προτιμήσεις. Μπορούμε, όμως, να παραθέσουμε έναν κατάλογο από περιπτώσεις που εμπίπτουν στη νόηση και άλλων που δεν τις θεωρούμε νοητικές.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε εξαρχής πως υπάρχει ένα εύρος δειργασιών, από την μαθηματική σκέψη για τη λύση ενός προβλήματος, για παράδειγμα, που όλοι συμφωνούμε πως είναι αμιγώς νοητική διεργασία, ως το βάδισμα ή τη διατήρηση της ισορροπίας μας σε όρθια θέση, που δεν είναι τόσο σαφές αν πρέπει να χαρακτηριστούν νοητικά φαινόμενα και να μελετηθούν ως τέτοια. Υπάρχουν βέβαια και φαινόμενα όπως η ρύθμιση της αναπνοής ή της θρέψης που κατά κοινή ομολογία ανήκουν στον χώρο της φυσιολογίας και όχι της νόησης, παρότι αλληλεπιδρούν ισχυρά με νοητικές διεργασίες. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Ιανουαρίου 20, 2015 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Ήχος / θόρυβος / ηχορρύπανση

Θόρυβος1Ο ήχος που δημιουργείται από τον άνθρωπο ή κάποιο μηχάνημα και διαχέεται στο περιβάλλον αποτελεί την ηχορρύπανση, ένα πρόσφατα σχετικά (35-40 χρόνια) ανακαλυφθέντα ατμοσφαιρικό ρύπο. Θόρυβος είναι ο δυσάρεστος και ενοχλητικός ήχος. Κανένα αυτί δεν μπορεί να συνηθίσει το θόρυβο! Το πρόβλημα ήλθε στην επιφάνεια όταν μερικοί teenager’s υπέστησαν απώλεια της ακουστικής τους ικανότητας ακούγοντας επι μακρόν και πολύ δυνατά Rock μουσική. Σήμερα σε πολλά νυχτερινά κέντρα μπορεί να συμβαίνει το ίδιο. Το είδος των επιπτώσεων του θορύβου στην ανθρώπινη υγεία αποτελούσε για πολλά χρόνια βασικό πεδίο έρευνας και μελέτης. Σήμερα, έχει επαρκώς τεκμηριωθεί το πως ο θόρυβος συνιστά επιβλαβή παράγοντα τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική υγεία του ανθρώπου. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Νοεμβρίου 12, 2014 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Αστισμός – Κοινοτισμός

Αστισμός -πρότυπη μετάφραση- Για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, η πλειοψηφία των ανθρώπων πάνω στον πλανήτη διαμένει σε αστικά κέντρα. Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά του αστικοποιημένου ανθρώπου και ποια του κοινοτικού ανθρώπου και τι σημασία έχουν αυτές οι διαφορές; Τι σημαίνει ‘αστισμός’ και τι ‘κοινοτισμός’; Ένας μηχανιστικός πολιτισμός και ένας φυσικός πολιτισμός;
Ακολουθεί η πλήρης μετάφραση των σημειώσεων «Αστική Κοινωνιολογία» του πανεπιστημίου York University, Καναδάς. Πρόκειται αφενός για μια πλήρη περίληψη βασικών αντιλήψεων μεγάλων στοχαστών του ζητήματος «κοινωνία», αφετέρου δε αποτελούν παράδειγμα χαρακτηριστικό της δυτικής κοσμοαντίληψης, του επικρατούντος δυτικού πολιτισμού, που βρίσκεται σε ανθρωπολογικό αδιέξοδο. Read the rest of this entry »

 
3 σχόλια

Posted by στο Οκτωβρίου 27, 2014 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Πραγματικότητα

Πραγματικότητα-Key Πραγματικότητα είναι η κατάσταση των πραγμάτων όπως αυτά υπάρχουν και όχι όπως τα φανταζόμαστε ή θα μπορούσαν να είναι. Στην πιο διευρυμένη του έννοια ο όρος πραγματικότητα περιλαμβάνει όλα όσα υπάρχουν είτε αυτά είναι παρατηρήσιμα είτε όχι.

Η σύγχρονη Ευρωπαϊκή Φιλοσοφία χρησιμοποιεί 4 έννοιες ώστε να ξεχωρίζει τι αποτελεί μέρος της πραγματικότητας, δηλαδή τι αποτελεί πραγματικό φαινόμενο. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Οκτωβρίου 10, 2014 in Γενική Γνώση, Φιλοσοφία

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , ,

Το φαινόμενο της Αλλοτρίωσης

εεεεεεεεεε […]ένας άνθρωπος δεν είναι αλλοτριωμένος, σημαίνει πως βρίσκεται στο επίπεδο των δυνατοτήτων του και ότι με το να πραγματώνει τις δυνατότητές του, δημιουργεί συνεχώς νέες και μεγαλύτερες. Το να είναι κάποιος αποξενωμένος από τη βασική φύση του, σημαίνει το να είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι στην ουσία του. Κάτι άλλο από αυτό που θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι, δηλαδή ένα ελεύθερο, δημιουργικό, ολοκληρωμένο ον που πράττει συνειδητά και έχει θεληματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του.
[…]Όταν η αποξένωση γίνεται συνειδητή προκαλεί θυμό, επιθετικότητα εχθρικότητα, απογοήτευση και φόβο. Η συνειδητοποίηση αυτή μπορεί επίσης να οδηγήσει το άτομο σε κριτική θεώρηση της πραγματικότητας και από εκεί και πέρα σε δράση. Read the rest of this entry »

 
4 σχόλια

Posted by στο Σεπτεμβρίου 23, 2014 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , ,

Τα ιδανικά των απογόνων σας [sic] ..κι εσείς;

Αν δεν στηρίξεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει. Έτσι κι εμείς είμαστε σε καλό δρόμο και στηρίζουμε με τον καλύτερο τρόπο εκείνους που με τη σειρά τους στηρίζουν εμάς προσφέροντάς μας τις καλύτερες ευκαιρίες για την διαβίωσή μας.

Ωστόσο, υπάρχουν και οι μύθοι, όπως εκείνον σύμφωνα με τον οποίο, κατά τον Αριστοτέλη, προκειμένου να γίνει κάποιος αγαθός, πρέπει να ανατραφεί καλά και να αποκτήσει με την άσκηση καλές συνήθειες. Η ανατροφή αυτή δεν είναι μόνο έργο της οικογένειας ή των δασκάλων αλλά κυρίως της «πόλης». Αυτόν το ρόλο της πόλης υπογραμμίζει όταν λέει ότι «οι νομοθέτες καθιστούν ενάρετους τους πολίτες με τον εθισμό» (οι νομοθέται τους πολίτας εθίζοντες ποιουσιν αγαθούς) και ότι «στην επίτευξη ή μη αυτού του στόχου διαφέρει η αγαθή πολιτεία από τη φαύλη». Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Σεπτεμβρίου 4, 2014 in Θυμικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Διαλληλία – Λογική πλάνη

Λογική Πλάνη Στην φιλοσοφία, ο όρος λογική πλάνη αναφέρεται στην σχηματική πλάνη, δηλαδή σε ένα ψεγάδι στην δομή ενός παραγωγικού επιχειρήματος, το οποίο καθιστά το επιχείρημα άκυρο. Ωστόσο, συχνά απαντά στον ανεπίσημο διάλογο για να υποδηλώσει ένα επιχείρημα το οποίο μπορεί να είναι προβληματικό για οποιονδήποτε λόγο. Σε αυτή την χρήση του όρου συμπεριλαμβάνονται τόσο οι μη σχηματικές πλάνες (δηλαδή έγκυρες αλλά σαθρές προτάσεις ή μη ποιοτική/μη παραγωγική επιχειρηματολογία) όσο και οι σχηματικές πλάνες. Ο όρος είναι γνωστός και ως Διαλληλία. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Αυγούστου 14, 2014 in Γενική Γνώση, Φιλοσοφία

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Πόπερ: Τρεις Κόσμοι

Karl Popper Οι «τρεις κόσμοι» του Πόπερ είναι ένας τρόπος για να βλέπεις τη ζωή, όπως περιγράφηκε από τον αυστριακό φιλόσοφο Karl Popper σε μια διάλεξη το 19781. Στη έννοια εμπλέκονται τρεις αλληλεπιδρώντες κόσμοι, οι Κόσμος 1, Κόσμος 2 και Κόσμος 3.

Κόσμοι 1, 2 και 3
Ο Πόπερ χωρίζει τον κόσμο σε τρεις κατηγορίες

  • Κόσμος 1: Ο κόσμος των φυσικών αντικειμένων και εκδηλώσεων, συμπεριλαμβανομένων των βιολογικών οντοτήτων
  • Κόσμος 2: ο κόσμος των νοητικών αντικειμένων και εκδηλώσεων
  • Κόσμος 3: αντικειμενική γνώση

Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Αυγούστου 14, 2014 in Φιλοσοφία

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Κοινωνική μηχανική, πείραμα

Οι πεντε πίθηκοιΤο ακόλουθο πείραμα, αποδίδεται στον Αμερικανό ψυχολόγο ερευνητή Χάρι Χάρλοου (Harry Harlow) και φέρεται να συνέβη στην δεκαετία του ’60. Ο Χάρλοου είχε πραγματοποιήσει και άλλα πειράματα με πιθήκους, με σκοπό να μελετήσει την κοινωνική τους συμπεριφορά, κάτω από διάφορες συνθήκες. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Εγκεφαλικά κύματα και βαθύτερες καταστάσεις συνείδησης

Εγκεφαλικά κύματα Κάθε μέρος του σώματός σας δονείται στο δικό του ρυθμό. Ο εγκέφαλός σας έχει ένα μοναδικό σύνολο εγκεφαλικών κυμάτων. Στην νευροεπιστήμη, υπάρχουν πέντε διαφορετικές συχνότητες εγκεφαλικών κυμάτων, δηλαδή οι Beta, οι Alpha, οι Theta, οι Delta και οι λιγότερο γνωστές Gamma. Το να μάθει κανείς τον έλεγχο του νου στις βαθύτερες συνειδησιακές καταστάσεις του ανοίγει τις πόρτες προς τον κόσμο του υποσυνείδητου, όπου μπορείτε να δημιουργήσετε την πραγματικότητά σας κατά βούληση και με σταθερή ακρίβεια.
Κάθε συχνότητα, μετράται σε κύκλους ανά δευτερόλεπτο (Hz), έχει το δικό του σύνολο των χαρακτηριστικών της, αντιπροσωπεύει ένα συγκεκριμένο επίπεδο της δραστηριότητας του εγκεφάλου και ως εκ τούτου μια μοναδική κατάσταση της συνείδησης. Read the rest of this entry »

 
4 σχόλια

Posted by στο Ιουλίου 24, 2014 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , ,

Θεάγης Περί Αρετής…

Ο Δελφικός Τρίπους

Ο Δελφικός Τρίπους

  Η σύσταση τής ψυχής χωρίζεται σε λογικό, θυμικό και επιθυμητικό. Η λογική κυβερνάει την γνώση, το θυμικό σχετίζεται με την παρόρμηση και το επιθυμητικό κυβερνάει τα συναισθήματα της ψυχής. Όταν αυτά τα τρία μέρη ενώνονται σε μία πράξη, εκδηλώνοντας μία σύνθετη ενέργεια, τότε η ψυχή φθάνει σε ομολογία και αρετή. Όταν ο στασιασμός τα χωρίζει, τότε εμφανίζεται κακία και δυσαρμονία. Η αρετή συνεπώς περιέχει τρία στοιχεία: γνώση, δύναμη και προαίρεση. Η αρετή της λογικής ικανότητας της ψυχής είναι η σοφία, η οποία είναι μία συνήθεια θεώρησης και κρίσης. Η αρετή του θυμικού μέρους είναι το θάρρος, δηλαδή η συνήθεια να υπομένομαι τα τρομερά πράγματα και να αντιστεκόμαστε σ᾿ αυτά. Η αρετή του επιθυμητικού μέρους είναι η εγκράτεια, δηλαδή η μετριοπάθεια και ο περιορισμός των ηδονών που προέρχονται από το σώμα. Η αρετή της όλης ψυχής είναι η δικαιοσύνη, διότι οι άνθρωποι πράγματι γίνονται κακοί[1] είτε μέσω αχρειότητας είτε μέσω ακολασίας είτε μέσω φυσικής αγριότητας. Read the rest of this entry »

 
1 σχόλιο

Posted by στο Μαρτίου 30, 2014 in Γενική Γνώση, Φιλοσοφία

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Τα βαρυτικά κύματα του Big Bang

τα βαρυτικά κύματα του Big Bang Βαρυτικά κύματα που εμφανίστηκαν αμέσως μετά τη Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang), το γενεσιουργό γεγονός του Σύμπαντός μας, υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν αμερικάνοι επιστήμονες που παρακολουθούν τις παρατηρήσεις του εξειδικευμένου τηλεσκοπίου BICEP στην Ανταρκτική. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Μαρτίου 19, 2014 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , ,

Περί βίας και αντιβίας

ΒΙΑ Πώς γίνεται άραγε να υπάρχει παντού τόση βία αφού όλοι την καταδικάζουν «απερίφραστα»; Ποιοι την ασκούν αφού όλοι είναι εναντίον της; Πώς γίνεται επίσης να υπάρχει τόση βία αλλά και τόση γενικολογία γύρω απ’ αυτήν; Φαίνεται λοιπόν ότι απαραίτητο συμπλήρωμα αυτής της «ομόθυμης και καθολικής καταδίκης της βίας» είναι η άγνοια για την ίδια τη βία. Αυτήν ακριβώς την άγνοια αλλά και γενικολογία προσπάθησε να αντιπαλέψει ο Ζορζ Λαμπικά (1930-2009), τόσο με το βιβλίο του Θεωρία της βίας (2007), όσο και με πλήθος παρεμβάσεων που έκανε κυρίως μετά την 11η Σεπτέμβρη του 2001, σε ένα κλίμα όπου αυτά που είχε να πει δεν ήταν εύκολο να ακουστούν. Το γενικό πνεύμα αυτών των παρεμβάσεων συνοψίζεται στη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο περιοδικό Critique communiste. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

116′ που αξίζουν για να μετα-δωθούν

Δρ.Μουρούτης Κων/νος


Read the rest of this entry »

 
1 σχόλιο

Posted by στο Μαρτίου 4, 2014 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Η Παγκόσμια Elite είναι κλινικά Παράφρονες

Παράφρων Ελίτ1 -πρότυπη μετάφραση- Σε μια πρόσφατη έκθεση με τίτλο «Δουλεύοντας για τους λίγους: Πολιτική αιχμαλωσία και οικονομική ανισότητα» η διεθνής συνομοσπονδία 17 οργανώσεων κατά της φτώχειας, Oxfam, μας πληροφορεί ότι «σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου πλούτου τώρα ανήκει μόνο στο 1% του πληθυσμού». Η έκθεσή τους συνεχίζει και προτείνει πως το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, http://www.weforum.org/, μια συγκέντρωση των ελίτ που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Νταβός της Ελβετίας, λαμβάνει οικονομικά και πολιτικά μέτρα για να εξασφαλίσει μια πιο δίκαιη κατανομή του πλούτου. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Θεωρία δεσμού και Ψυχική υγεία

αίσθημα

[…] Οι τύποι δεσμού δεν είναι απλό αποτέλεσμα μίμησης ή κοινωνικών προτύπων αλλά προέρχονται από ενεργές κατασκευές της πραγματικότητας με βάση τις σχέσεις με συγκεκριμένα άτομα. Οι ατομικές διαφορές στην εσωτερική αναπαράσταση των πρωταρχικών σχέσεων συνιστούν τα Ενεργά Μοντέλα Δεσμού. Τα ΕΜΔ δύσκολα μεταβάλλονται, γενικεύονται στις σχέσεις πέρα από την παιδική ηλικία και επηρεάζουν εκτός των άλλων την ψυχική υγεία του ατόμου. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Φεβρουαρίου 4, 2014 in ψυχολογία

 

Ετικέτες: , , , , , , ,

ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ και Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ 17Ν

Σύνθημα2 Με αφορμή την δίκη των μελών της 17Ν, έχει ανοιχτεί μια ευρύτατη συζήτηση για τον αν τα διαπραχθέντα, [υπό την αίρεση φυσικά τυχόν καταδίκης των κατηγορουμένων], αδικήματα έχουν πολιτικό χαρακτήρα ή όχι.

Ανεξάρτητα των απόψεων όλων των εμπλεκομένων, [υπό οιανδήποτε ιδιότητα], στην όλη υπόθεση, δεν έχει υπάρξει προσέγγιση στο θέμα, με αυστηρά νομική ματιά, χωρίς σκοπιμότητες και πολιτικούς ή δικαστικούς υπολογισμούς.

Ας επιχειρηθεί, λοιπόν, με βάση το κατηγορητήριο και με άξονα τα δεδομένα της Ελληνικής έννομης τάξης, [χωρίς φανατισμούς και ακρότητες, τώρα που το θέμα τυπικά, σε πρώτο βαθμό, έχει λυθεί], μια προσέγγιση στο ζήτημα. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Mαριναλέδα (Marinaleda): το χωριό της ουτοπίας

marinaleda H Marinaleda, μια κοινότητα 2645 κατοίκων στην Ανδαλουσία, δεν έχει ανεργία, δεν έχει αστυνομικούς, η στέγαση, η εργασία, ο πολιτισμός, η εκπαίδευση και η υγεία θεωρούνται δικαίωμα.

“Η γη δεν ανήκει σε κανέναν, η γη δεν αγοράζεται, η γη ανήκει σε όλους! Εφαρμόζουμε μια συμμετοχική δημοκρατία, αποφασίζουμε για όλα, από τους φόρους ως τις δημόσιες δαπάνες, σε μεγάλες συνελεύσεις. Πολλά κεφάλια δίνουν πολλές ιδέες”

Οι κάτοικοι ανήκουν στον τοπικό συνεταιρισμό και εργάζονται 6,5 ώρες την ημέρα έχοντας όλοι το ίδιο ημερομίσθιο (45 ευρώ), ανεξάρτητα αν απασχολούνται στους αγρούς ή στο τοπικό εργοστάσιο μεταποίησης των προϊόντων. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Δεκεμβρίου 10, 2013 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Κοινωνική ταυτότητα – Κοινωνική αναπαράσταση – Στερεότυπα – Προκατάληψη

Φατσες  Η «κοινωνική αναπαράσταση» είναι μία σύνθετη κατασκευή που εμπεριέχει τις έννοιες του «στερεότυπου» και της «προκατάληψης» και μπορεί να αναλυθεί στη βάση «κοινωνική ταυτότητα».

Σύμφωνα με τη θεωρία της «κοινωνικής ταυτότητας», κάθε άτομο που ζει στα πλαίσια ενός οργανωμένου κοινωνικού συνόλου τείνει να τοποθετεί τον εαυτό του σε ένα πλήθος κοινωνικών κατηγοριών-ομάδων. Το γεγονός αυτό έχει ως άμεση συνέπεια τον -σε μεγάλο βαθμό- προσδιορισμό της εικόνας του εαυτού μέσα από την ιδιότητα του μέλους αυτών των ομάδων. Σε πολλές περιπτώσεις η επιλογή της ιδιότητας του μέλους μιας ομάδας και συνεπώς ο προσδιορισμός του εαυτού από αυτή την επιλογή, δεν συντελείται τυχαία. Αντίθετα, εξυπηρετεί τη βασική ανάγκη του ατόμου να διαθέτει θετική εικόνα για τον εαυτό. Το άτομο έχει την ανάγκη να νιώθει ότι αξίζει. Read the rest of this entry »

 
1 σχόλιο

Posted by στο Δεκεμβρίου 4, 2013 in ψυχολογία, Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Η ΕΕ είναι αυτοκρατορία και αυτοκρατορία σημαίνει πόλεμος

mpratso Συχνά μας λένε ότι η ΕΕ έφερε την ειρήνη στην Ευρώπη. Πάντως, αυτή την άποψη δεν τη συμμερίζεται ο ιστορικός Thierry Baudet, ο οποίος προκλητικά ισχυρίζεται ότι μια διαδικασία, κατά την οποία ένα έθνος παραιτείται της εθνικής του κυριαρχίας, νομοτελειακά οδηγεί σε σύγκρουση. Για αυτό και προτείνει την διάλυση του ευρώ, και την επαναφορά των εθνικών συνόρων.

Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Νοεμβρίου 29, 2013 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Γιατί τα σχολεία δεν μορφώνουν;

αίθουσες Το 1990, στην τελετή απονομής του τίτλου (για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά) «Δάσκαλος της Χρονιάς της Νέας Υόρκης», το τιμώμενο πρόσωπο John Taylor Gatto εξαπέλυσε ένα δριμύ κατηγορώ στην συμβατική λογική που διέπει την εκπαίδευση και για το ρόλο που πρέπει να διαδραματίζει η εκπαίδευση για το άτομο, την οικογένεια και την κοινωνία στην σύγχρονη εποχή. Τα καίρια σημεία από αυτή την φλογερή ομιλία σας παρουσιάζουμε εδώ.

(“Ή θα μάθετε τον δικό σας δρόμο για να γράψετε το δικό σας σενάριο ζωής ή άθελά σας θα γίνετε ηθοποιός σε κάποιου άλλου το σενάριο” John Taylor Gatto) Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Ανατομία της νεοελληνικής «ιδεολογίας»

Νεοελληνική1 (Μια εργασία από το 1975. Η προλογική* παράγραφος, στο τέλος του κειμένου)
[..] Στις σελίδες που ακολουθούν, θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε τη φύση και το ρόλο της ιδεολογικής υπερδομής του νεοελληνισμού1 στη διαμόρφωση ενός εθνικού κράτους και μιας σύγχρονης οικονομίας. Η οπτική μας συνδέει την «πολιτιστική» μεταβλητή με την εμφάνιση νέων τρόπων κοινωνικής συμπεριφοράς και με τη γενίκευση ορθολογιστικών στάσεων. Φρονεί ότι η εκλογίκευση ενός μέρους της «κουλτούρας»2, οφείλεται σε κοινωνικές μεταλλαγές, αλλά στη συνέχεια αποτελεί, αυτή καθ’ εαυτήν, παράγοντα και μηχανισμό κοινωνικής αλλαγής. Διακρίνοντας ένα ορθολογισμένο μέρος των εκδηλώσεων του κοινωνικού βίου και ένα μέρος που παραμένει αδιατύπωτο3, θα χρησιμοποιήσουμε την ορολογία «ιδεολογική υπερδομή» και θα της δώσουμε τον ακόλουθο ορισμό: Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Το πρόβλημα της αποτυχίας του καπιταλισμού και οι θεωρίες της κρίσεως

Ελλάδα ΧρέηΗ ανυπαρξία, μιας καλύτερης (αν όχι εναλλακτικής) μεθόδου οικονομικής οργάνωσης από αυτή του συστήματος της αγοράς, θέτει το θέμα της σχετικής του «επιτυχίας». Η απάντηση στο θέμα αυτό ταυτόχρονα αποτελεί και ένδειξη της ανάγκης για την αναζήτηση και ανεύρεση μιας εναλλακτικής μεθόδου. Με την έννοια αυτή, η «αποτυχία» ή κρίση του καπιταλισμού είναι ίσως περισσότερο επίκαιρη από ποτέ. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Νοεμβρίου 19, 2013 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , ,

Ο μύθος της κοινής κουλτούρας

Χώρες πληκτρολόγιο  «Χάνουμε γοργά την αίσθηση ότι ανήκουμε σε μια διαδοχή γενεών που ξεκίνησαν από το παρελθόν και προεκτείνονται στο μέλλον. Το κυρίαρχο πάθος (σήμερα) είναι να ζεις για τη στιγμή – να ζεις για τον εαυτό σου, όχι για τους προγόνους ή τους απογόνους σου.» Ήδη από το 1979, ο Christopher Lash είχε διαγνώσει την αρρώστια των σύγχρονων κοινωνιών μέσα από τη μορφή του ναρκισσιστικού ατόμου, που είναι ανίκανο να τοποθετήσει τον εαυτό του στον κατακόρυφο άξονα ενός γενεαλογικού δέντρου, ανίκανο να δει πιο πέρα από τη δική του ζωή. Του ατόμου-μονάδα, που ταξιδεύει μόνο του στον ακύμαντο ωκεανό της καταναλωτικής κοινωνίας. Αυτό το άτομο, που το παρουσιάζουμε σαν πρότυπο στους νέους, ξέρει μόνο τον οριζόντιο άξονα του δικτύου. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Νοεμβρίου 12, 2013 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , ,

Κρίση και Παράδοση

Indo-Greek officer (on a coin of Menander II), circa 90 BCE, with a cuirass, lamellar armour for the thighs, and leg protections (cnemids), making a blessing gesture

Ινδο-Έλληνας αξιωματικός (σε ένα νόμισμα του Μενάνδρου II), γύρω στο 90 π.Χ., με θώρακα, φολιδωτή πανοπλία για τους μηρούς, και την προστασία ποδιών (cnemids), κάνοντας μια χειρονομία ευλογίας

1. Το θέμα
Το θέμα είναι η κρίση του σημερινού πολιτισμού και το ερώτημα είναι μήπως η διέξοδος από την κρίση βρίσκεται στην Παράδοση.

Αλλά πώς μπορεί να διατυπώνεται μια τέτοια ιδέα, όταν μόλις μερικά χρόνια πριν ήταν τελείως αδιανόητη;

Η απάντηση βρίσκεται στη σχέση ιδανικού – πραγματικού στο εσωτερικό του σύγχρονου πολιτισμού. Τα πρότυπα του σημερινού πολιτισμού έχουν παγκόσμια επιρροή. Αντιπροσωπεύουν το ιδανικό. Είναι δηλαδή υπερ-επιθυμητά απ’ όλους τους ανθρώπους. Π.χ. όλοι θα ήθελαν να έχουν μια καλή δουλειά. Μια καλή πρώτη κατοικία. Ένα εξοχικό σε καλή παραλία. Καλές καταθέσεις στην τράπεζα και μια τελευταίου τύπου μερσεντές. Αν όχι δύο και τρεις. Το πρότυπο αυτό δεν έχει ωστόσο την αντίστοιχη εφαρμοσιμότητα. Είναι εφικτό μόνο για ένα πολύ μικρό τμήμα του πληθυσμού της Γης.

Υπάρχει λοιπόν μια αντίφαση. Την αντίφαση αυτή ο σημερινός πολιτισμός την όριζε ως προσωρινή ανωμαλία και τη χειραγωγούσε με την ιδεολογία της προόδου και με τα αντίστοιχα «προοδευτικά» πολιτικά κινήματα. Η πρόοδος της επιστήμης και της τεχνικής θα επέτρεπε, με τη βοήθεια πάντοτε των «προοδευτικών δυνάμεων», να γενικευθεί στο άμεσο μέλλον το επίζηλο πρότυπο. Δυο λογιών τέτοια κινήματα είχαν αναλάβει, διαδοχικά, να εξαλείψουν την «ανωμαλία». Και τα δύο διεθνή: τα αστικοδημοκρατικά κινήματα και τα σοσιαλιστικά κινήματα. Τα δεύτερα είχαν έρθει να καλύψουν τη φθορά και αναξιοπιστία των πρώτων. Read the rest of this entry »

 
4 σχόλια

Posted by στο Νοεμβρίου 3, 2013 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Δημοκρατία Αρίστων τού Ελληνικού Λαού. Πρόταση Αυτοκυβέρνησης των Ελλήνων

Γεώργιος  Παύλος

Η Ελληνική Δημοκρατία επί της ουσίας  ευρίσκεται υπό κατάρευση. Ο Ελληνικός λαός έχει πολύπλευρα και πολυεπίπεδα τεθεί υπό διωγμόν στην ίδια του την πατρίδα. Η Ελληνική Δημόσια περιουσία λεηλατείται ενώ η ραχοκοκαλιά της Ελληνικής κοινωνίας αποσαθρώνεται οικονομικά, πολιτιστικά και πολιτικά.

Επείγει να λειτουργήσει το όλον σώμα τής απανταχού κοινωνίας των Ελλήνων ως Δημοκρατία του λαού και Δημοκρατία των Αρίστων.  Άριστοι είναι όσοι δεν έχουν ιδιοτέλεια και δεν υποτάσσουν το κοινό όφελος και συμφέρον στις όποιες δικές των συγκαλυμμένες ή εμφανείς ιδιοτελείς επιδιώξεις. Read the rest of this entry »

 
2 σχόλια

Posted by στο Νοεμβρίου 1, 2013 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Αυτοβασανισμός, θρησκεία και πολιτική

βασανοΟ αυτοβασανισμός, ως τρόπος θρησκευτικής και πολιτικής έκφρασης συνδέεται με ατομικές και συλλογικές δράσεις, οι οποίες παράγουν συγκεκριμένο πολιτικό και θρησκευτικό αντίκτυπο. Ο αυτοβασανισμός στο θρησκευτικό, πολιτικό και φυλετικό του πλαίσιο παρουσιάζει διαφορετικές μορφές και διαφορετικές σχέσεις εξάρτησης ατόμου και συνόλου ή ατόμου και κοινωνίας. Ο στόχος μας είναι να καταδείξουμε ότι η πολιτική και θρησκευτική εξουσία αποσκοπεί στην καλλιέργεια των αυτοβασανιστικών τάσεων στις διαφορετικές εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής, για να επιβάλλει την αίσθηση της αδυναμίας ελέγχου της ατομικής ζωής και την πλήρη υποταγή του ατόμου στα πολιτισμικά και πολιτικά δρώμενα της κοινότητας. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Η «αθωότητα» της επιστήμης

Σχέδιο Μανχάταν[..] μετά το μακάβριο γεγονός της Χιροσίμα, τα πράγματα άλλαξαν δραστικά. Οι ισχυροί κατάλαβαν ότι η επιστημονική έρευνα μπορεί να προσανατολιστεί κατάλληλα και να παραγάγει ασυναγώνιστα όπλα. Γι’ αυτό τον λόγο η έρευνα υποστηρίζεται έκτοτε με τεράστια κονδύλια. Πρωτοφανή μέσα τίθενται στη διάθεση των επιστημόνων, ενώ στήθηκαν υπερσύγχρονα εργαστήρια, εφοδιασμένα με απίστευτο πλούτο οργάνων. Το τίμημα βεβαίως είναι ότι πλέον κατά μεγάλο μέρος η επιστήμη ετεροκαθορίζεται. Τι πάει να πει αυτό; Απλώς ότι η επιστήμη δεν αναπτύσσεται με γνώμονα τα γνωστικά αντικείμενα που η ίδια η επιστημονική κοινότητα έχει προκρίνει ως μείζονα, αλλά με βάση τα συμφέροντα και τις προτεραιότητες που της θέτουν οι χρηματοδότες και οι «επόπτες» της. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Η Ελλάδα των 5 διαστάσεων

Hofstede Greece  Ο Gerard Hendrik (Geert) Hofstede (1928) με PhD στην κοινωνική ψυχολογία πασίγνωστος για τις διαπολιτισμικές μελέτες του για οργανισμούς και επιχειρήσεις, μεταξύ 1983 και 1991 κατέληξε σε πέντε παράγοντες με βάση τους οποίους ταξινομούνται οι πολιτισμοί.

Τα διευθυντικά στελέχη των μεγαλύτερων διεθνών επιχειρήσεων έχουν υιοθετήσει το μοντέλο του, ειδικά μετά το 1991 και τη δημοσίευση του, “Cultures and Organizations: Software of the Mind.”  Τα βιβλία του Hofstede έχουν εμφανιστεί σε 23 γλώσσες. Στα ευρετήρια αναφορών του διαδικτύου σε περισσότερα από 9.000 άρθρα έγκριτων περιοδικών αναφέρονται μία ή περισσότερες από τις δημοσιεύσεις του. Αυτό τον καθιστά σήμερα τον πιο συχνά αναφερόμενο Ευρωπαίο κοινωνικό επιστήμονα.* Read the rest of this entry »

 
2 σχόλια

Posted by στο Οκτωβρίου 22, 2013 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Το ασκητικό ιδεώδες κατά τον αρχαίο Βουδισμό και Στωικισμό

Ruins of Hindu temple and gateway in the Indo-Greek Kashmiri style at Malot, Jhelum District. Photo Joseph David Beglar,1870 Αυτό το άρθρο έχει σκοπό να δείξει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που έχει η έννοια της αποδέσμευσης στη διδασκαλία του αρχαίου Βουδδισμού και του Στωϊκισμού, και παράλληλα επιχειρεί να τονίσει ότι υπάρχει μία κοινή αναζήτηση του ηθικού απόλυτου τόσο στο Βουδδισμό όσο και στο Στωϊκισμό.

Οι τέσσερις ευγενείς αλήθειες που συνοψίζουν τη διδασκαλία του Βούδδα είναι οι εξής:

1. Η καθολική δυσαρέσκεια (dukkha)1 που διέπει την ύπαρξη. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Οκτωβρίου 17, 2013 in Γενική Γνώση, Φιλοσοφία

 

Ετικέτες: , , , , , , ,

Η μπαλάντα του κυρ-Μέντιου

Untitled-111Δὲ λυγᾶνε τὰ ξεράδια
καὶ πονᾶνε τὰ ρημάδια!
Κούτσα μία καὶ κούτσα δυὸ
τῆς ζωῆς τὸ ρημαδιό!

Μεροδούλι, ξενοδούλι!
Δέρναν οὗλοι: ἀφέντες, δοῦλοι,
οὗλοι: δοῦλοι, ἀφεντικὸ
καὶ μ᾿ ἀφήναν νηστικό.

Τὰ παιδιά, τὰ καλοπαίδια,
παραβγαίνανε στὴν παίδεια
μὲ κοτρόνια στὰ ψαχνά,
φοῦχτες μῦγα στ᾿ ἀχαμνά!

Ἀνωχώρι, Κατωχώρι,
ἀνηφόρι, κατηφόρι,
καὶ μὲ κάμα καὶ βροχή,
ὥσπου μοῦ ῾βγαινε ἡ ψυχή. Read the rest of this entry »

 
1 σχόλιο

Posted by στο Οκτωβρίου 12, 2013 in Θυμικά

 

Ετικέτες: , , , , , ,

Το Βυζάντιο, το Ελλαδικό Κράτος και εμείς

Βυζάντιο[..] Η σύγχυση ανάμεσα στη θεολογία και την βυζαντινολογία – ή, για να το πω πιο ωμά: η οικειοποίηση της βυζαντινής παράδοσης από τους θεολογικούς κι εκκλησιαστικούς κύκλους– μάς απομάκρυνε ακόμα πιο πολύ από αυτό καθεαυτό το Βυζάντιο, με αποτέλεσμα την δημιουργία νέων διαστρεβλώσεων, την κατασκευή νέων ιδεολογημάτων και την βαθύτερη διάσπαση της ελληνικής κοινωνίας σε οπισθοδρομικούς «φίλους» και προοδευτικούς «εχθρούς» του Βυζαντίου. Και οι δύο πλευρές προσπάθησαν να καθιερώσουν την δική τους εικόνα, την δική τους αλήθεια για το Βυζάντιο. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , ,

Μερικές υπενθυμίσεις για την περίοδο της συγκρότησης του Ελληνικού Βασιλείου

Ο Όθων OttoΜερικές (σχολιασμένες) χρονολογικές υπενθυμίσεις για την περίοδο της συγκρότησης του Ελληνικού Βασιλείου

ΙΟΥΛΙΟΣ 1827. Ρωσία, Αγγλία, Γαλλία συνάπτουν την Τριπλή Συμμαχία που αναλαμβάνει τη μεσολάβηση ανάμεσα στην επαναστατημένη (και γονατισμένη) Ελλάδα και την Πύλη, στη βάση της αυτονομίας της Ελλάδας κάτω από την επικυριαρχία του σουλτάνου.

20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1827. Η ρητή άρνηση της Πύλης να υποταχθεί στη θέληση της Τριπλής Συμμαχίας οδήγησε στη ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΝΑΒΑΡΙΝΟΥ, όπου καταστράφηκε ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος.

Η Γ΄ Εθνοσυνέλευση (της Τροιζήνας) εκλέγει για κυβερνήτη της Ελλάδας τον ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ, παλαιό υπουργό της Τσαρικής Ρωσίας. Read the rest of this entry »

 

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΛΕΥΣΗΣ, ΚΡΙΣΗ και ΝΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (απλοποιημένο)

leadership1  Μετά από παρότρυνση πολλών, «εδώ βρίσκεται» η απλοποιημένη έκδοση του άρθρου, και είναι πια κατανοητή από όλους. Πιο απλουστευμένα, δεν γίνεται! Οι απαντήσεις και η εξήγηση για τα αίτια που οδηγούν στο πείραμα που λαμβάνει χώρα στον ευρωπαϊκό νότο: ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΛΕΥΣΗΣ, ΚΡΙΣΗ και ΝΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Μετά από αυτό, δεν μπορείς να ισχυρίζεσε πλέον ότι δεν γνωρίζεις αλλά μπορείς να στοχαστείς πάνω στο «τι μπορώ να κάνω». Ο εχθρός βρίσκεται ήδη εντός των πυλών!

Για την ανθρωπολογική κρίση (ριζικά αίτια) ακολουθείστε το δεσμό. Read the rest of this entry »

 
3 σχόλια

Posted by στο Σεπτεμβρίου 19, 2013 in Κοινωνικοπολιτικά

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , ,

ΖΩΟΓΟΝΙΚΟΝ ΤΡΙΓΩΝΟΝ

Α. Συνομιλία με τα Πυθαγόρεια σύμβολα

ZT«Έλεγόν τε και οι άλλοι Πυθαγόρειοι μη είναι προς πάντας πάντα ρητά».
(Και οι άλλοι Πυθαγόρειοι έλεγαν ότι δεν προορίζονταν για όλους όλες οι διδασκαλίες).
(Διογ. Λαερτίου, «Βίοι Φιλοσόφων», Πυθαγόρας, 16, απόδ. Ν. Κυριοπούλου, εκδ. ΠΑΠΥΡΟΣ).

Μέρος της Πυθαγορείου διδασκαλίας ήτο αφιερωμένον εις τα «Σύμβολα», τα οποία οι μαθηταί, δεσμευόμενοι από την εντολήν της «εχεμυθίας», δεν απεκάλυπταν εις τους αμυήτους, άλλα έκαναν χρήσιν με μυστικόν τρόπον μόνον εκείνοι εις τας μεταξύ των διαλέξεις και συγγραφάς. Read the rest of this entry »

 
1 σχόλιο

Posted by στο Σεπτεμβρίου 19, 2013 in Φιλοσοφία

 

Ετικέτες: , , , , , ,

Των Ελλήνων οι Γιορτές – ρυθμοί και αλγόριθμοι

 

Χορός5 Τί είναι ρυθμός;

Λεξικό Δημητράκου:

ΡΥΘΜΟΣ (ρέω) και ιωνικός τύπος “ρυσμός”!

1. Η διαδοχή κινήσεων καθ’ ορισμένην τάξιν χρόνων, έμμετρος κίνησης
Πλάτων: Νόμοι 665 Α “της δη κινήσεως τάξει ρυθμός όνομα είη”.
Αριστοτέλης: Πρ. 882b2 “πας ρυθμός ωρισμένη μετρείται κινήσει”.

2. μέτρον, συμμετρία, αναλογία μερών, εν στάσει ως και εν κινήσει. Read the rest of this entry »

 
Σχολιάστε

Posted by στο Αυγούστου 29, 2013 in Γενική Γνώση

 

Ετικέτες: , , , , , , , , ,